Skrik och panik i Väsby

-Nej, nej, nej! Garbo kommer tro att hon ska till slalom. Du vrider ju alltid upp sådär konstigt när du skickar in henne i slalom från den här vinkeln. Du måste stå vid hopphindret och vinkla upp mot nästa om det ska funka, sa Malin när vi gick banan.

Jag tyckte faktiskt att jag gjorde det. Ändå fick Malin rätt. Garbo såg bara slalom. Och alla runt omkring blev totalt lomhörda, när jag i panik bara illvrålade och inte alls handlade, på Väsby BK i söndags.

Detta inlägg publicerades i Agility, Filmer, Tävlingar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Skrik och panik i Väsby

  1. Ninnie Lindvall skriver:

    Jag tror att hon tog linjen till slalom innan du hade en chans att styra upp henne. Jag känner en liten BC som skulle kunnat göra likadant 😉

    • Mari skriver:

      Ja, det där jäkla slalomhindret är en magnet för vissa. Kan ju bero på att deras förare tycker att det är så kul att träna just det. 😉
      Jättetack för härliga banor, förresten. Gillade framför allt agilitybanan, även om Garbo och jag inte var riktigt överens om hur den började. Och så hinderhöjden, förstås.

  2. lisa skriver:

    hehe ja, så kan man ju också få sin hund att stanna upp! Du fick säkerligen med dig en hel del människor också utanför planen 😉

Lämna en kommentar